Alla människor behöver feedback, men behoven kring hur mycket och ofta kan skilja sig åt. I arbetslivet är det både beroende av VEM du är, och också på vilken position du har i en organisation och beroende på hur pass nyanställd eller ”gammal i gamet” du är.

 

I egenskap av medarbetare ska du, för att kommunikationen mellan dig och din chef ska bli så bra som möjligt, fundera igenom hur mycket feedback just du behöver, på vilket sätt, i vilket sammanhang, hur du vill ha den positiva feedbacken (enskilt eller inför dina kollegor?) och vilka försvarsmekanismer du själv oftast brukar gå in i – för att göra dig så mottaglig som möjligt för den negativa (och givetvis konstruktiva!) feedbacken.

 

Feedback är allas ansvar, så ju mer du reflekterar kring dig själv enligt ovanstående, desto större möjligheter skapar du i förhållande till att växa och utvecklas!

 

Hur tror du att feedback bör hanteras och serveras, för att du på bästa sätt ska kunna ta till dig den…?

Med sol!
/Karin

 

Förresten, du vet väl att du kan ladda ner min e-bok om Feedback gratis när du gillar min sida Vargkask på Facebook?

Share This